• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Budowa pętli na Fikakowie na ukończeniu

Patryk Szczerba
14 listopada 2016 (artykuł sprzed 7 lat) 
Prace na pętli zakończyły się. Teraz czas zajmują formalności związane z odbiorami inwestycji. Prace na pętli zakończyły się. Teraz czas zajmują formalności związane z odbiorami inwestycji.

Prace na pętli przy skrzyżowaniu ulic Gryfa Pomorskiego i Lipowej zobacz na mapie Gdyni w Gdyni powinny zakończyć się w terminie, czyli 15 listopada. Na jej uruchomienie trzeba będzie jednak poczekać nawet do wiosny. Wśród nowych linii ZKM może znaleźć się m.in. połączenie z centrum.



Czy łatwiejszy dostęp do komunikacji zmieni nawyki zmotoryzowanych mieszkańców?

Za budowę pętli odpowiedzialna jest firma MTM, której miasto płaci 1,2 mln zł. Co prawda do lipcowego przetargu stanęły cztery firmy. Dwie oferty złożone przez firmę Strabag z Pruszkowa oraz WPRD Gravel z Gdańska okazały się o 30 proc. niższe od szacowanej wartości zamówienia.

Prace zakończone, ale do otwarcia daleko

A że firmy nie odpowiedziały urzędnikom, skąd tak niska cena, pod uwagę brano tylko dwie pozostałe. Wybrano ofertę gdyńskiej firmy, bo była dwukrotnie tańsza od konkurencji, z propozycją zakończenia 15 listopada.

Prace praktycznie się zakończyły, więc niektórzy liczyli, że kursowanie autobusów i trolejbusów na pętlę to kwestia kilkunastu dni. Sprawa nie jest jednak taka prosta, bo teraz inwestycję czekają formalne odbiory, a to potrwa.

- Termin odbioru końcowego uzależniony jest od terminu, w którym wykonawca uzyska pozwolenie na użytkowanie. To z kolei uzależnione jest od tego, czy dokumenty złożone w Powiatowym Inspektoracie Nadzoru Budowlanego nie będą wymagały poprawek i uzupełnień oraz obowiązkowej kontroli. Na to PINB ma 21 dni od dnia złożenia kompletnego wniosku o pozwolenie na użytkowanie - odpowiada Sebastian Drausal, rzecznik prasowy Urzędu Miasta w Gdyni.
Przypomnijmy, że w założeniu pętla ma służyć przede wszystkim trolejbusom z bateriami litowo-jonowymi. Pojazdy mają się odłączać od sieci na ul. Chwaszczyńskiej i w kierunku Fikakowa jechać dzięki ich mocy, "bez szelek i trakcji", której stanowczo nie chcieli mieszkańcy dzielnicy. Także dlatego, oprócz małej architektury, konieczne było stworzenie na miejscu gniazda do ładowania pojazdów, podobnego do zlokalizowanego na ul. Zakręt do Oksywia.

Na pętli pojawią się jeszcze m.in. wiaty. Jakie autobusy lub trolejbusy będą tu kursowały, na razie nie wiadomo. Na pętli pojawią się jeszcze m.in. wiaty. Jakie autobusy lub trolejbusy będą tu kursowały, na razie nie wiadomo.
Niewykluczone, że nawet jeśli wszystkie formalności zostaną załatwione jeszcze w tym roku, to pętla może zacząć funkcjonować dopiero wiosną, kiedy wjadą na nią pojazdy ZKM. Wśród niepotwierdzonych zapowiedzi przewija się m.in. dodatkowa linia łącząca osiedle z centrum miasta.

ZKM planów jeszcze nie ogłasza

Przedstawiciele Zarządu Komunikacji Miejskiej w Gdyni na razie wstrzymują się z informacjami na temat zmian, które inwestycja spowoduje w sieci komunikacyjnej miasta. Prace nad nowym rozkładem są jednak praktycznie zakończone.

- Pozwolenie na użytkowanie oznacza, że możemy kierować pojazdy w to miejsce. To jednak nie dzieje się z dnia na dzień. Trzeba poinformować o zmianach pasażerów, wydrukować nowe rozkłady jazdy, ustalić odpowiedni grafik kierowców - dodaje Marcin Gromadzki, rzecznik ZKM Gdynia.

Miejsca

Opinie (84)

  • Brawo Gdynia, najlesze miejsce do pracy i życia wg wielu grankingów ogólnopolskich. (13)

    Lotnisko też zostanie uruchomione, nie może być tak że pomoc publiczna dozwolona była dla niemieckich stoczni, a dla polskiego lotniska już nie.
    Stołek od Makreli dla Donka to nie jest argument w tej sytuacji.

    • 25 52

    • (9)

      Zobaczymy czy twoja opinia sie potwierdzi jak po 14-stej ludzie będą wracać do domów zwłaszcza w kierunku Pogórze Obłuża Oksywia

      • 18 5

      • (8)

        Zapchana estakada, to w znacznej mierze zasługa włodarzy gminy kosakowo i powiatu puckiego. To, że auta mają rejestracje GA, nie znaczy że nie cisną z osiedla Kapusta Gate albo Truskawka Tarasy w Kosakowie. Bambry posprzedawali ziemie, gmina klepnęła pozwolenie i deweloperzy trzaskają blok za blokiem. Nuworysze kupują tam apartamenty, bo tanio i blisko do biedronki, gmina zaciera ręce bo będize kasa na basen, a Gdynia korkiem stoi.

        • 6 14

        • Komandorskie Wzgórze, Osiedle Gdyńskie, Osiedle Morskie, na ulicy Boisko, Zakątek Rybacki, (2)

          buduje się na Sucharskiego na wprost przychodni zamiast parkingu itd. itp. - to wszystko Kosakowo?

          • 11 4

          • Sorry, ale z Osiedlem Morskim ci nie wyszło. Na ul. Boisko jest osiedle Nawigator. (1)

            Zaś Osiedle Morskie jest już poza Gdynią, czyli gmina Kosakowo. Zobacz, jak tam pełno budynków postawili na Osiedlu Morskim, obok jest też Shiraz Park, też za granicami administracyjnymi Gdyni.
            Stąd w reklamach tych inwestycji jest napisane sprytnie Gdynia/Pogórze, bo jest to wieś Pogórze, a nie dzielnica Gdyni Pogórze.

            • 4 3

            • Nie zmienia faktu, że po "gdyńskiej stronie" też powstaje multum nowych mieszkań i możnaby wymieniać i wymieniać

              a Samozadowolenie chciałoby "na krzysia", żeby Kosakowo wybudowało nowe drogi w Gdyni.

              • 10 2

        • (4)

          Konfituren, a moze Kosakowo powinno ci jeszcze np dworzec wyrwmontowac? I centrum handlowe postawic? Gdynskie drogi stawia Gdynia a nie Kosakowo. Durne myslenie.
          Ponadto w tej gminie nieszka tysiace gdynian ktorzy sie wyprowadzili a nadal w Gdyni pracuja. Plujesz we wlasne koryto stary.

          • 10 4

          • (3)

            Na jakie koryto? Co z tego że pracują w Gdyni? Mam się cieszyć że jakiś Pan od human resources, pracujący w zagranicznej korporacji pracuje w tym samym miescie co ja? HAHAHAHAHA No i co z tego znów się pytam? Zobacz jak dziś wygląda Kosakowo. Skąd gmina ma nagle tyle kasy? Z pomocy dla powodzian? Nie Panie, z podatku od nieruchomości, pozwoleń na budowę, i innych obciążeń podatkowych które lądują w kasie gminy. PIT/CIT/VAT idą do kasy centralnej, więc z pracy w Gdyni nie mam nic.

            Mieszkałem na Oksywiu 30 lat, wyprowadziłem się w zeszłym roku tylko dlatego że od momentu gdy powstały te shirazy, morskie i inne osiedla na polach kapusty plus szperk (który też leży poza granicami administracyjnymi Gdyni) , nie szło normalnie się przedostać do centrum. Mnie wystarczała na codzien komunikacja miejska, (jak i wiekszość mieszkancow Obluza/Oksywia) natomiast żeby wydostać się z wygwizdowa w Kosakowie potrzebny jest samochód.

            Nie mówie że Kosakowo/Puck MAJĄ ZBUDOWAĆ, tylko że POWINNI PARTYCYPOWAĆ, bo znakomitą WIEKSZOSC ruchu SAMOCHODOWEGO nie cały , generują mieszkańcy nowych osiedli położonych w gminie puck, na granicy z gdynią.

            Ponadto to nie tylko kosakowo. Debogorze, pierwoszyno, mosty etc. Moim zdaniem grubo ponad 40% obencego ruchu samochodowego jest wlasnie stamtad.

            Szkoda tylko, że dyskusja od razu schodzi ad hominem i zamiast konkretnych argumentów oraz zastanowienia jest obrzucanie błotem.

            • 5 4

            • Twoim zdaniem grubo ponad 40% (2)

              Tymczasem liczba mieszkańców gminy Kosakowo 13 tys. (dane z 2014, nowszych nie znalazłem, niech będzie, że równe 15 tys. teraz), liczba mieszkańców dzielnic Pogórze, Obłuże, Oksywie 48 tys. (też 2014 r.).

              • 2 2

              • (1)

                Zameldowanych....Policz sobie sloiki z Elblaga i okolic no i Gdynian na emigracji. Podobna sytuacja jak po drugiej stronie Gdyni. Miejscowość Bojano, zameldowanych niecale 2600, a de facto grubo ponad 10 tysiecy. Co widać na ulicach.

                • 3 2

              • To normalne zjawisko w każdym mieście

                Tylko Samozadowolenie robi z tego usprawiedliwenie własnego lenistwa.

                • 5 3

    • psychiczny czy wyznawca??? (2)

      • 8 2

      • Wyznawca, UM otwarty (1)

        • 3 2

        • To w takim razie nie wyznanie

          tylko polecenie służbowe

          • 3 1

  • Jak na Gdynię jest to (12)

    potężna inwestycja.

    • 61 12

    • NIe, to jest osiedlowa inwestycja proekologiczna - linia trolejbusowa na osiedle Fikakowo. (9)

      A jakie było wielkie halo jak w Gdańsku budyń otwierał 2 km linii tramwajowej na Morenę oj to trójmiasto piało z zachwytu całymi miesiącami.

      • 10 13

      • na prawdę nie widzisz różnicy? (6)

        nie ma to jak sprany mózg PRem

        • 16 5

        • Dziwię się, że ty się dziwisz. (5)

          Logika powinna być taka. Jeśli Gdynia jest mniejszym miastem od Gdańska, ma mniejsze możliwości społeczne, ekonomiczno-finansowe, to logiczne jest, że ma też mniejsze inwestycje. Dlatego budowa infrastruktury autobusowej w Gdyni jest przez mieszkańców Gdyni porównywane jest do budowy 2km linii tramwajowej w Gdańsku, bo pewnie takie znaczenie miała ta inwestycja tramwajowa dla gdańszczan. Proste?

          • 3 12

          • no ale przecież wg gdynian ich miasto jest wszechświatową stolicą dobrobytu i mekką inwestycji (2)

            największą na wschód od Nowego Jorku.

            • 11 2

            • a wg gdań-szcz*n (1)

              żadne inne miasto nie może robić nic bo i tak gdańsk jest najlepszy....

              • 2 7

              • Bo jest... Gdyniaki i Sopociaki

                • 1 0

          • (1)

            Tylko nawet przy zachowaniu skali miast, to pętla na Fikakowie jest popierdółką w porównaniu do 2 km nowej linii tramwajowej.

            • 4 1

            • ale ten pajac od pisania o "wielkim halo" tego nie rozumie

              Gdynia to stan umysłu

              • 4 1

      • Głąbie, jest mała różnica. (1)

        Inwestycja Gdyni - 1,2 mln zł, budowa linii tramwajowej w Gdańsku - 139 mln + 54 mln za kilka nowych tramwajów.
        Jeszcze nie widzisz różnicy?

        • 9 1

        • U nas takie półtora kilometrowe inwestycje to codzienność

          Szczur-ek będzie świętować dwa tygodnie

          • 6 1

    • nagroda dla szczura!!! (1)

      • 2 1

      • Za PR na pewno

        Pierwszego dnia mega korków w Gdyni jako pilna wiadomość i to z powiadomieniem w moim smartphone było że w Gdyni budują basen :D
        T.pl, ile kosztuje takie coś?

        • 6 1

  • Ile zarabia kierowca autobusu w Trójmieście? (10)

    Coraz więcej kobiet w tym zawodzie oznacza, że pensje są niskie?

    • 21 9

    • Coraz mniej osób chce tam pracować ,starzy pracownicy odchodzą na emerytury młodzi nie maja ochoty na prace w Mordorze,ot i cała prawda.

      • 11 0

    • zleży czy nalezy do pisu i samorządności w Gdyni.

      • 4 4

    • (7)

      około 4 klocków na rękę na początek

      • 0 8

      • (2)

        Ha,ha ,ha.łgarstwo lepsze niż w TVN.

        • 5 0

        • (1)

          przerzuc sie na tvp1 i wez udzial w miesiecznicach smolenskich.

          • 3 3

          • Niedługo będzie twoja miesięcznica.

            • 1 0

      • Niestety brutto czyli minus 1/3. (1)

        • 1 0

        • chyba śnisz

          2000-2200 na reke max a do tego umowa na 1/8 lub 1/4 etatu...

          śmiech na sali. Praca w ogromnym stresie z wielką odpowiedzialnością.
          Bardzo ciężka do tego różne godziny pracy nieraz od 3 rano.

          • 3 0

      • (1)

        tak tak z 18 zł na rękę za godzinę uzbieraj 4 tysiące co ty bierzesz chłopie oni nie robią 300 godzin w miesiącu tylko 170 maksymalnie

        • 2 0

        • Oczywiście polecam komukolwiek 200 godzin za kierownicą miejskiego autobusu ,ciekaw jestem jak długo wytrzymasz.

          • 1 0

  • Zmarnowali kasę i miejsce. (6)

    Komunikacja miejska powinna być zlikwidowana bo jest nierentowna, a na takich pętlach powinno budować się bezpłatne parkingi.

    • 13 57

    • sama powinnas byc zlikwidowana....

      • 12 2

    • Komunikacja miejska nie ma być rentowna

      tylko ma wozić ludzi, zapamiętaj to sobie.

      • 13 2

    • Brednie

      Poczytaj sobie o rentowności KM a porem sie nie ośmieszaj. Google tfuj przyjaciel. Choćby na miasto2077 spróbuj.

      • 2 2

    • Troll najlepiej wie czego chcą mieszkańcy dzielnicy i nie będą mieszkańcy sami sobie decydować co ma być budowane, (1)

      tylko troll o wszystkim zdecyduje.

      • 2 1

      • Mieszkańcy dzielnicy

        to kilka razy dość wyraźnie sugerowali szczurowatym, żeby wsadzili sobie tę pętlę w d*pę.

        • 5 3

    • szczurek nie trolluj od rana!!!

      • 2 1

  • Bedzie gdzie fikać koziołki

    • 9 1

  • Brawo Gdynia (1)

    3 miesiące odbiorów kółka z asfaltu z gniazdkiem do naładowania trolejbusa. I to wszystko za 1,2 miliona dla firmy która zawsze wygrywa.

    • 70 12

    • też nie wiedziałem, że mieszkam w Dubaju?? to już teraz to wiemy. szczur co za rozmach!!!

      • 7 2

  • bo przecież ZKM o pętli dowiedział się od Pana Szczerby i nie mógł wcześniej przygotować projektu rozkładów jazdy

    • 33 1

  • (3)

    Wszystko robi wspaniały MTM dziwne hmmm ;)

    • 27 3

    • w razie czego i tak nic nie udowodnisz, szczurek wszystko przepisał na żonkę.

      • 4 1

    • Ktoś sypie pod stolikiem żeby wiedzieć jakie są inne oferty żeby dać najniższą cenę i tyle.

      • 2 0

    • Trzeba być idiotą żeby nie widzieć, że coś tu jest nie tak. W Gdańsku zróżnicowanie wykonawców, a w Gdyni chyba z 90% tylko jedna firma wykonuje wszelkie roboty.

      • 1 0

  • Hahaha

    Dobre Marcinie, pół roku na poinformowanie pasażerów, wydrukowanie rozkładów i przygotowanie grafików dla kierowców. Dla rozjaśnienia można to zrobić w tydzień, więc po co te bajery?

    • 43 2

  • mój ulubieniec od pętli się wypowiada super

    nowe rozkłady, naklejki , baloniki otwarcie z pompą trzeba zrobić . a odnośnie szykowanego nowego przetargu na autobusy dla Gdyni muszę ci powiedzieć panie pętla , że im mniej telewizorów , tablic i innych nie potrzebnych gadżetów do przewozu osób tym mniej awaryjny autobus.

    • 26 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane